ویدئو| پیکر هشتمین جانباخته سیل در خراسان رضوی پیدا شد فرماندار نیشابور: تا کنون هیچ خسارت جانی ناشی از سیل گزارش نشده است| برآورد خسارت ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریالی در این شهرستان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام محور‌های مسدود در خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنترل کامل انتظامی و امنیتی در منطقه سیل زده سیدی مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قصاص؛ مجازات تصادف فوتی بدون گواهینامه است؟ شاهدان دروغگو در دادگاه| آیا مجازات شهادت کذب بازدارنده است؟ بارش شدید باران در شهر‌های خراسان رضوی | محور درگز-کلات مسدود شد افزایش ۳ برابری بارش‌های مشهد نسبت به سال گذشته| آب سد‌های مشهد ۶ درصد افزایش یافت (۲۷ اردیبهشت) اکران تصاویر مشاهیر به مناسبت دهه ادب و حماسه در مشهد خسارت سیلاب به بدنه و لایه‌های زیرین محوطه تاریخی یاریم تپه درگز (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بارش شدید باران در خراسان رضوی | احتمال سیلابی شدن مجدد مسیرها (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردردهای میگرنی دومین عامل ناتوانی بشر در جهان است| عضویت ایران در انجمن جهانی سردرد تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه هشدار نارنجی هواشناسی در خصوص سیل در مشهد و ۱۸ شهر خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت) حضور ۱۵۰ گروه جهادی برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل در خراسان‌رضوی ۵۰۶ سارق و مالخر در مشهد دستگیر شدند رژیم غذایی افراد باید متناسب با منطقه و فصلی که در آن قرار دارند، تنظیم شود بهترین مواد غذایی برای صبحانه؛ از این نوشیدنی غافل نشوید خوردن آبگوشت برای این افراد ضرر دارد بهترین مواد غذایی برای تغذیه بعد از تمرین ورزشی
سرخط خبرها

آب تصفیه شده برای سلامتی خطرناک است؟

  • کد خبر: ۸۳۷۸۰
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
آب تصفیه شده برای سلامتی خطرناک است؟
سالهاست که اهمیت آب آشامیدنی بسیار بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از مردم از فیلتر تصفیه آب استفاده و گمان می‌کنند تحت مراقبت هستند و آب سالمتری مصرف می‌کنند اما این تصور نادرست است.

به گزارش شهرآرانیوز، در ایالات متحده، نوشیدن آب لوله کشی از سال ۲۰۱۰-۲۰۱۷ منجر به ۱۰۰۰۰۰ مورد سرطان شده است. این امر بیشتر از آرسنیک، آلاینده‌های رادیواکتیو (اورانیوم در آب!) و محصولات جانبی ضدعفونی مانند کلر مورد استفاده برای از بین بردن باکتری‌ها که به کلروفرم تبدیل می‌شود، ناشی شده است.

اکثر سیستم‌های آبی جامعه در این مطالعه با استاندارد‌های ملی آب آشامیدنی ایالات متحده مطابقت داشته است اما به گفته سازمان‌های دولتی این عوامل منجر به صد هزار مورد سرطان غیرعادی شده است.

ناگفته نماند که این تحلیل محافظه کارانه تلقی شده است. چندین ترکیب دیگر (نیتروزامین‌ها، مواد پلی فلوئوروآلکیل (PFAS) و انواع مواد شیمیایی صنعتی و کشاورزی) وجود دارد که تحت نظارت نیستند، اما تاثیراتی دارند.

این مطالعه به سرطان پرداخته اما این عامل، تنها عامل موثر بر سرطان نیست. احتمالاً تأثیرات دیگری ناشی از مصرف این مواد مانند تاثیرات عصبی، تأثیرات سیستم انرژی، حتی تأثیرات افزایش چربی و خیلی بیشتر از این‌ها نیز وجود دارد، تقریباً در مورد هر بیماری دیگری نیز مشکلاتی وجود دارد.

مشابه این ترکیبات در غذا، هوا و جا‌های دیگر نیز وجود دارد که دریافت می‌شود و جای تعجب نیست که چرا بیماری های مزمن امروزه این گونه است. در مطالعات ذکر شده است که خطر مواد موجود در آب آشامیدنی تقریباً معادل آلاینده‌های هواست.

چه می‌توان کرد؟ 

- تامین و مصرف آب از منابع کاملا طبیعی مانند چشمه‌های تازه و محلی می‌تواند از بروز مشکلات ناشی از مواد مضر مصرفی جلوگیری کند.

- در کل مصرف آب از منابع کاملا طبیعی می‌تواند بهتر از هر نوع فیلتری عمل کند.

- اگر می‌خواهید در طولانی مدت سالم باشید باید مراقب اثرات پنهان نوشیدن آب و ذرات کوچک آن باشید.

 

در نهایت نباید از فواید و ضرروت نوشیدن آب غافل شوید و به اندازه نیاز آب بنوشید تا دچار مشکل نشوید.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->